Resultat från idag :D

Tävlingen idag.
Säkerhetskopplingen har gått sönder på transporten så vi fick rida till Kyrkobacka. När vi väl kommit dit så fick hästarna vila lite och jag och Emelie bytte om lite o så. Sen kom mamma med mina ridstövlar. Då funkade inte dragkedjan på en av stövlarna så fick rida med ridskorna -.-
Sen började vi hoppa fram lite på 60 cm. Han var taggad men lite trött för vi hade ju ridit i typ 1 timma dit :/ Men det var bara att driva på!! Jag var start nummer 2. Han var jättetaggad när det var vår tur. Hoppade allt klockrent, fick dock hålla in honom och samtidigt driva för att han inte skulle vägra, för han var ju endå lite trött i benen. Men det blev en felfri runda! :D
Skulle egentligen bara hoppat 60 cm men Emelie skulle hoppa 70 cm också med Serena och jag ville så himla gärna också hoppa en till runda. Nu var det dock lite titthinder t.ex vattenmatta. Oxrarna var även väldigt breda!! Plus att dom hade längt avståndet mellan kombinatipnen, haha! Men men. Han var jättetrött när vi skulle köra, men jag fick driva driva driva så gick det! Men han tyckte ju det var kul så han ville ju ändå. På hinder nr 8 så drev jag inte tillräckligt så det blev en vägring, men körde på igen och han hoppade och klarade alla andra hinder galant.
Är jättenöjd över dagen verkligen och längtar verkligen till träningshoppningen på Lrk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0