Lägga in filmer på bloggen

Okej, det var en som frågade mig om hur man sätter in filmer i bloggen. Jag tänkte att jag kunde förklara lite lätt för er som inte vet! :)

• Gå in på youtubeklippet som du vill lägga upp i bloggen.

• Klicka sedan på den lilla länken Dela som finns under videoklippet.

• När du klickat där kommer det att komma upp en ruta med en text i, under den finns det en liten länk som heter Bädda In. Klicka på den.

• När du klickat på Bädda In kommer det att komma upp ännu en liten ruta med en text fast i mindre format. Då är texten redan markerad (den är markerad när det är blått runtomkring den). Då är det bara att högerklicka och sedan klicka på kopiera.

• Sen går du tillbaka till bloggen, klicka på nytt inlägg och sedan på den lilla ikonen HTML. Då kommer det upp en stor ruta. Högerklicka och tryck på klistra in och sedan på uppdatera som finns åt vänster längst ner i rutan.

Så var det klart! Lätt som en plätt när man vet hur man gör :)


Kommentarer
Postat av: Jonna ;)

Haha, aa det var jag ;D

2011-10-29 @ 12:32:45
URL: http://innend.blogg.se/
Postat av: Emma

tack ;) jag undrade oxå hihi :D<3

2011-10-30 @ 10:52:41
URL: http://moppmupparna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0