Emelie-klippning av häst

Klipper ni era hästar? Bra eller dåligt?
Jag har själv ingen klippmaskin,men man kan ju alltid låna klippmaskin av andra ifall man inte har någon själv.
Om man ska klippa sin häst eller ponny,så tycker jag att det ska vara en häst som går mycket eller tävlar,annars är det ju fullständigt onödigt.
Min favorit klippning är "varianten av helklippningen" om man ska helklippa ska man nog ha en smidig klippmaskin,om man klipper ben och huvud.

Hur ser ni på saken om klippning? Är det fult? Klipper ni era hästar? Varför?


Kommentarer
Postat av: Olivia Gustavsson

Jag helklipper alltid hästarna, men sparar lite på ryggen. Soccan klipper jag både huvud och ben på men det accepterar t
Inte riktigt Annabell. Prinsen går ju inte speciellt hårt men vi klipper honom ändå, han blir så fruktansvärt varm annars och trivs med att gå klippt.

2013-01-04 @ 13:58:53
URL: http://oliiviiagustavsson.blogg.se
Postat av: Ebba

Min sköthäst är klippt som "Spårklippning" Hon är väldigt känslig och vi vågar inte klippa henne längre..

2013-01-04 @ 18:14:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0